עיצוב לדפוס

עיצוב לדפוס
מחלקת עיצוב גרפי של חברת ביטמפ טכנולוגיות מכינה עיצוב לדפוס של ניירת חברה, מוצרי קידום מכירות או קידום מותג (קד"מ) עבור העסק שלך בשילוב של טקסט שיווקי ותמונות תוך מתן דגש להעברת מסר הממוקד בצרכן באופן המיטבי ביותר.

עיצוב להדפסה

עיצוב לדפוס יכול להיות חוויה שונה לחלוטין לעומת עיצוב לאינטרנט. כדי להבין טוב יותר את ההבדלים הללו, ניתן להשוות בין השניים בכמה מישורים עיקריים: סוגי מדיה, קהל היעד, סקיצה, צבע, טכנולוגיה ותחום.

עיצוב לדפוס בהשוואה לאינטרנט

זכרו שאנחנו מתבוננים בהיבט העיצוב הגרפי של עיצוב לאינטרנט, ולא בהיבט הטכני:

סוגי מדיה

לפני שאנו בוחנים את ההבדלים בפועל בעיצוב, חשוב לדעת איזה סוג של עבודה אנו עשויים למצוא את עצמנו עושים בכל תחום.

כמעצב דפוס, אתה יכול לעבוד על:

  • מודעות מגזין
  • עיצוב מוצר ואריזה
  • כרטיסי ביקור
  • לוגואים

כמעצב אינטרנט, אתה יכול לעבוד על:

  • אתרי HTML רגילים
  • אתרי פלאש
  • עלוני דואר אלקטרוני
  • באנרים

כמובן שהרשימה ליכולה להמשיך לשניהם, אבל ההבדל הבסיסי הוא כי בעת עיצוב לדפוס התוצר בסופו של דבר הוא מוצר מוגמר שניתן להחזיקו ביד, וכשמעצבים לאינטרנט העבודה אנו בדרך כלל עובדים על תוצר שמתפתח כל העת ונצפה על גבי צג.

קהל היעד

כאשר מתחילים בפרויקט, חשוב לחשוב על החוויה של הקהל שלך, ששונות מאוד בין דפוס לבין אינטרנט. ברמה הבסיסית ביותר, באינטרנט יש ממד של אינטראקטיביות שאינו קיים בדרך כלל בדפוס.

בדפוס, אנו מנסים לגרום לקהל היעד שלך להישאר בדף מספיק זמן כדי לקבל מסר שיווקי. לעתים קרובות אנו מתמודדים עם שטח מצומצם שנועד להשגת מטרה זו, כגון מודעה במגזין בו עמוד אחד. במקרים מסוימים, אנו מנסים לתפוס את תשומת הלב שלהם ולגרום להם להעמיק יותר לתוך המוצר שלך, כמו בכריכת ספר או בעמוד השער של חוברת. אחד היתרונות של עיצוב דפוס הוא שיש לנו עסק עם מוצר פיזי, ולכן תכונות פיסיקליות כגון מרקם וצורה יכולות לעזור לנו להשגת המטרות של העיצוב. לדוגמה, חברות המשווקות מוצרי נייר ידפיסו מודעות מגזין על הנייר שלהם, וכך יאפשרו לקהל להרגיש את המשקל ואת המרקם של המוצר שלהם.

באינטרנט, אנו בדרך כלל מנסים לשמור את קהל היעד באתר אינטרנט ספציפי לזמן רב ככל האפשר. כמות הדפים איתם נעשה זאת יכולה להיות בלתי מוגבלת, ולכן אנו "נגרה" את הגולשים עם פיסות של תוכן כדי לפתות אותם להקלקות נוספת בתוך האתר. ניווט ברור, אנימציה, צליל ואינטראקטיביות כולם משחקים כאן תפקיד.

סקיצה

עיצוב לדפוס ועיצוב לאינטרנט דורשים שניהם סקיצה ברורה ויעילה. בשניהם, המטרה הכללית היא זהה... שימוש באלמנים של עיצוב (צורות, קווים, צבעים, אותיות וכדומה) כדי להציג את התוכן לקהל היעד שלך.
ההבדלים מתחילים בשטח הזמין כדי ליצור את העיצוב שלנו:

בדפוס:

  • השטח נמדד בדרך כלל באינצ'ים או סנטימטרים.
  • נוכל לעסוק בכל דבר מכרטיס ביקור ועד לשלטי חוצות.
  • השטח מוגדר מראש והמוצר המוגמר ייראה אותו הדבר לכל מי שרואה אותו.
  • חייבים להקצות שטחים "מתים" (שטחי חיתוך) כדי להבטיח את תוצאות ההדפסה.

באינטרנט:

  • השטח נמדד בפיקסלים.
  • אנו מתמודדים עם אתגר... עיצוב האתרים שלך כדי שיראו באופן הטוב ביותר על צגים בגדלים שונים ובכל הרזולוציות.
  • עיצוב עקבי, עם ניווט עקבי (תמיד באותו המקום) הוא מפתח לשמירה על הגולשים באתר שלך.

הבדל חשוב נוסף הוא איך אנו בעצם מפיקים את הסקיצה שלנו. כמעצבי דפוס, אנו יודעים שהתוצאה הסופית תועבר כפי שהיא למדפסת, אם כי לעיתים אנו חייבים לעבד את התוצאה המוגמרת של ההדפסה כדי שתראה בדיוק כמתוכנן. כמעצבי אינטרנט, חובה עלינו לזכור שאנו נמסור את העיצוב שלנו למתכנת כדי שיכין אותו לאינטרנט.

צבע

התמודדות עם צבע יכולה להיות מסובכת מאוד הן בעיצוב לדפוס והן בעיצוב לאינטרנט. חשוב להבין כל אחד ממודלי הצבע והחלל, כגון RGB ,CMYK ו HSV. להלן כמה מהאפשרויות, הבעיות והחששות כאשר עוסקים בצבע לדפוס לעומת צבע לאינטרנט.

בעיצוב לדפוס:

  • קחו בחשבון את ההבדל בין הצבעים על מסך ועל נייר.
  • ושוב, "הוכחה" מודפסת יכולה לעזור לכם להבטיח שאתם מקבלים את התוצאות הרצויות.
  • לעתים קרובות נבחר בין צבעי "ספוט" לבין צבעי "פרוצס" לשימוש המדפסת. אלה הם צבעים שאנו בוחרים מתוך לוח צבעים והם מזוהים באמצעות קוד שאנו מספקים למדפסת שלנו.

בעיצוב לאינטרנט:

  • קחו בחשבון את ההבדל בצבעים בין מסך למסך.
  • ראו כיצד גוון הצבע יושפע משינויי בהירות וניגודיות.
  • צבעים מיוצגים על ידי "ערכים הקסדצימליים" (6 מספרים ספרתיים). שוב, אחריות זו עלולה ליפול על המתכנת, אבל יכול להיות שהערכים הללו ימסרו אליהם על ידי המעצב.

טכנולוגיה

הן בעיצוב לדפוס והן בעיצוב לאינטרנט חשוב לשמור על היכרות עם הטכנולוגיה העדכנית ביותר. עבור שניהם, חשוב לעבוד בתכנות גרפיות כגון Adobe Photoshop, Illustrator, ו InDesign. עבור מעצבי דפוס, ידיעת השיפורים האחרונים בתהליך הדפוס תתמוך בהשגת התוצאות הטובות ביותר בעבודה. למעצבי אינטרנט, הידיעה מה הגבולות שמציב התכנות תעזור לנו לספק את העיצובים היעילים ביותר.

ברצוני להביע את הערכתי ותודתי לך על הקמת דף הנחיתה והקמת וניהול הקמפיין בגוגל לעסק שלי במהירות, ביעילות, במקצועיות, בסבלנות, והשירות הוא דבר שחייבים לציינו.

רונן דרור

הקמת, תוך עבודה קשה, אתר לתפארת, מן המסד ועד לטפחות, תוך חשיבה על כל פרט ולו הקטן ביותר, ותוך מענה מהיר ואדיב לכל פניה ו/או בקשה שלי, לתוספת או שינוי.

עו"ד ליבוביץ רונן

הניסיון הממושך עם החברה הוא מצוין ואנו מאוד מרוצים הן מאתר האינטרנט שנבנה על ידם והן מקידומו ותחזוקתו השוטפת. בעלי החברה... ומצטיינים ביחסי אנוש מעולים.

אדר. אסף לרמן